Newsflash evangelische alliantie Vlaanderen

InterCom151207-omslag

InterCom150907-3-16-Header01Rood
Logo3-16Transparant

Onvoorwaardelijk …

Johannes 3:16 heeft een bijzondere plaats in de Bijbel – zeker voor wie de liefde van God voor deze wereld heeft leren kennen. Ruben Mottart, initiatiefnemer van het 3:16-project dat volgend jaar maart doorgaat, zegt daarover: “Net als elke opgroeiende christen heb ik Joh. 3.16 uit het hoofd moeten leren. En het is een tekst waar je het heel vaak mee te maken krijgt. Ben ik wel geliefd? Ben ik wel goed genoeg voor God? In het opgroeien als tiener, als jongere wordt je daar heel vaak mee geconfronteerd. En dan ben ik zo dankbaar geweest…aan de mensen die mij opgedragen heeft om dit tekst uit het hoofd te leren. Het is een ijkpunt in uw leven. Op een bepaald moment maak je dan een keuze waar je dan zegt: ja, dat is ook de Heer waarvoor ik wil leven. En dat is de God die ik wil dienen. Een God die mij heeft liefgehad en daarom Zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd…om de fouten die ik doe te dragen aan het kruis, te sterven…en daarna altijd de hand naar mij uitsteken, van: Kom en volg Mij, want ik heb jou lief gehad”.
Kurt Maeyens vult aan: “Dat is ook de kern van Johannes 3.16. Het heeft ook alles te maken met onvoorwaardelijke liefde, en dat is wat God voor de mensen had. Ondanks het feit, dat wij God hebben verworpen…toch was daar die onvoorwaardelijke liefde die daar naar verlangde dat wij een eeuwigdurende, innige relatie met Hem hadden. En Jezus ziet die mens vanuit onvoorwaardelijke liefde. Hij ziet dat wanneer de mens…wanneer hij voor de oordeel komt te staan, een straf verdient…een scheiding van God verdient. En daarin zegt Hij: Ik wil zo graag die straf in jouw plaats dragen. En dat is een enorme rechtvaardigheid. Dat is iets krijgen wat wij niet verdiend hebben, wat daarom maakt wat Jezus gedaan heeft ook zo bijzonder”.

Lees het hele artikel op de webversie >>>>KLIK HIER<<<<

 

WIJ ZOUDEN HET TEN ZEERSTE WAARDEREN INDIEN U HIER EEN REACTIE ZOU WILLEN PLAATSEN "THANKS"

